2 augustus, van Key West naar Miami Beach - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Atie Schut - WaarBenJij.nu 2 augustus, van Key West naar Miami Beach - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Atie Schut - WaarBenJij.nu

2 augustus, van Key West naar Miami Beach

Blijf op de hoogte en volg Atie

03 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Miami Beach

Om 10 uur verlieten we Key West naar onze laatste bestemming, Miami Beach. Ca 3 tot 4 uur rijden, grotendeels een route die we al op de heenweg naar Key West hadden gehad. Alle keys en bruggen weer gezien en dit keer even een tussenstop om zo'n brug tussen de keys te fotograferen.
In de buurt van Miami komen met de auto is indrukwekkend. Het verkeer wordt drukker, de meest fantastische fly-overs zijn gemaakt en in de verte zie je de grote gebouwen verrijzen. In de buurt van Miami port zagen we een paar gigantische cruise schepen liggen. Miami Beach zelf ligt min of meer op een ""eiland"" waar we via een lange brug naar toereden. Ook vanaf die brug een indrukwekkend gezicht op de skyline van Miami Beach. Je waant je dan in CSI Miami en Miami Vice.
Met de tomtom hadden we het hotel snel gevonden. We namen een half uurtje pauze en vertrokken toen al weer naar een van de grootste outlets van Amerika, Sawgrass Mills. Dat lag ongeveer 60 kilometer vanaf Miami Beach. Dat "moest" gelijk gebeuren, want dit was de laatste dag dat we de auto hadden en Mitchell en Kevin hadden nog wat kledingaankopen te doen.

Onderweg kregen we bericht dat Ranomi Kromowidjojo goud had gewonnen op de 100 meter. Dat rijdt dan weer even wat lekkerder in de drukte. Ook passeerden we het Sun Life stadion. Voornamelijk een honkbal en American Football stadion maar een paar dagen ervoor was AC Milan tegen Chelsea gespeeld. In januari 2013 speelt Ajax daar een toernooi met onder andere Manchester City, Liverpool, Santos, Benfica en AS Roma.

Bij een outlet heb ik altijd het beeld van winkels die de wat oudere collecties verkopen. Nou, bij dit soort outlets is dat niet het geval. Qua kleding, electronica, sportartikelen kun je zo goed als alles vinden en er waren meer dan 300 winkels. Dan ben je dus wel een tijdje zoet.

De jongens redelijk geslaagd bij aankopen doen en ondertussen nog even goed gegeten.

Op de terugweg was de tomtom leeg en we hadden geen kaarten bij ons. Dat werd nog even puzzelen maar met Mitchell aan boord redden we ons altijd wel.

Ik vond het die dag wel lang genoeg en ging lekker op bed liggen en de Olympische Spelen kijken. Mary, Mitchell en Kevin gingen nog even Ocean Drive verkennen. Op tv nog de gouden race gezien. Ook al wisten we de uitslag al, het was toch spannend om naar te kijken.