3 augustus, Miami Beach - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Atie Schut - WaarBenJij.nu 3 augustus, Miami Beach - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Atie Schut - WaarBenJij.nu

3 augustus, Miami Beach

Blijf op de hoogte en volg Atie

04 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Miami Beach

Vandaag onze 1e van 3 hele dagen in Miami.
's Ochtends stond de Segway Tour op het programma.
We moesten ons melden bij de 10th Street en wij zaten bij de 19th Street, dus toch al snel 30 minuten lopen.
Flink warm dus tijdens deze wandeling aardig wat vocht verloren.

We hadden nog nooit op een Segway gestaan dus we begonnen met een korte instructie en oefening op een smalle stoep.
Hoe ga je vooruit, hoe draai je en hoe stop je.
Ik dacht altijd dat je gas kon geven en er een rem op zat, dat was niet zo. Je doet het met je balans. Gewicht wat naar voren verplaatsen en je gaat vooruit, gewicht naar achteren verplaatsen en je mindert vaart.
Opmerkelijk hoe snel je het onder de knie hebt en ook bijzonder hoe snel zo'n ding kan accelereren als je relatief sterk je gewicht naar voren brengt. Het rijden, manoeuvreren op de Segway door Miami Beach was heel erg leuk. Met name het stuk langs het strand op Ocean Beach.
In 2 uur segwayen erg veel gezien.

Vervolgens geluncht op Ocean Drive. Daar zijn veel restaurants en voor de restaurants staan meestal mooie Latijns Amerikaanse dames die hun best doen om je daar te laten lunchen.

Er wordt in Miami voornamelijk Spaans gesproken. Je wordt wel in het Engels aangesproken, maar onderling praat winkelpersoneel, restaurantpersoneel, hotelpersoneel heel vaak Spaans met elkaar. 50% van de bevolking is dan ook Hispanic of Latino.

Na de lunch lopend terug naar hotel. We hadden plannen om de komende 2,5 dag wat rustiger aan te doen en naar strand te gaan. We zitten nu dus aan de Atlantische Oceaan en niet meer aan de Golf van Mexico.

Er waren wat donkere wolken die tijdens onze wandeling omsloegen in een tropische regenbui met heftige showers, een paar flinke bliksems en ondergelopen straten. Zo'n 20 minuten geschuild voor dit noodweer maar het niet helemaal droog gehouden.
Dit weer past ook wel bij de voorspellingen van de komende dagen.
Mooie woorden gebruiken ze: showers, T-storm of Thunderstorm.
Er ontwikkelt zich op de Oceaan een Hurricane die zal zo goed als zeker niet bij Miami komen maar ze volgen hem nauwlettend.

Terug in hotel liep de WC over. Dat paste goed bij de ondergelopen straten. Snel opgelost door hotel.
Het was dus geen strandweer en Mary en de jongens zijn een beetje gaan hangen op hotelkamer en wat gaan lezen en tv kijken.

Ik ben naar Miami Downtown gereden om de auto in te leveren bij Hertz. Een mooie rit want rijdend vanuit Miami Beach over de tolbrug een mooi uitzicht op de gebouwen en de haven van Miami Downtown.
Ik moest nog bijna een dag extra betalen omdat ik 44 minuten te laat was. Gelukkig ging dat niet door.
Terug met een gewone bus naar Miami Beach. Geeft een mooi beeld van de smeltkroes die Miami is.

Inmiddels ca 17 uur. Nog steeds flink bewolkt, wel droog en warm en winderig. Toch een uurtje naar strand en de jongens in de Atlantische Oceaan gezwommen.

's Avonds zijn we eerst een stukje over Lincoln Road Mall gelopen. Een gezellige straat met winkels, restaurant en gallerieen. Daarna naar Espanola Way gelopen. Deze straat hadden we ook al gezien tijdens de Segway Tour. De huizen zijn in Spaanse stijl en in deze straat veel Spaanse restaurantjes. Het was er gezellig druk en wij zijn bij een Cubaans restaurant gaan eten. Het eten was lekker pittig. Ze hadden geloof ik wel 30 verschillende drankjes gebaseerd op rum. Niet aan ons besteed maar wel leuk om te zien hoe ze achter de bar deze drankjes aan het maken waren.
Net als Ocean Beach is dit gebied ook een uitgaansgebied en van dat uitgaan wordt een hoop werk gemaakt. Groepjes vrouwen in korte, strakke jurkjes op hoge hakken zie je regelmatig langslopen of aan de bar zitten te nippen aan een cocktail.

Na het eten zijn we teruggelopen naar het hotel. Gelet op de weersverwachting en de strandkans wat klein is, hebben we voor zaterdag een boottocht geboekt zodat we Miami Beach, Miami Downtown en Key Biscayne vanaf het water kunnen zien.

• 04 Augustus 2012 - 18:10

Joey:

Klinkt goed allemaal zeg. Hoorde dat je voor die ouwe een stripboek meeneemt. .....Spiderman is mijn held.